Årsrapporter

– anderledes og mere personlige beretninger.

At præsentere årets begivenheder og resultater i den allerbedste indpakning er ret afgørende – men mange virksomheder prioriterer ikke deres årsrapport-design særligt højt, hvilket er en skam. En årsrapport er en vigtig udvidelse af virksomhedens brand. Informativt og iøjnefaldende design er nøglen til at gøre data lettere at fortolke og kan understrege hvem I er. Nogen gange er det godt at gå i en helt anden retning end de andre i feltet – måske skifte de klassiske fotografier ud med illustrationer, eller bruge fotos på en anderledes måde.

Vi har ofte brugt illustrationer til at gøre årsrapporten mere personlig og interessant. Det hvide ubestrøgede papir og de dejlige blæktegninger giver en subtil, kunstnerisk og anerledes årsrapport. Illustration: Toril Bækmark.

Årsrapport udelukkende med illustration som det visuelt bærende element. Alle portrætbilleder af medarbejderne og ledelsen er skiftet ud med illustrationer. Klare stærke farver i både billeder og faktabokse. Kan læses for- og bagfra, som beretning (hvid) og i tal (sort). Designet i samarbejde med Mervyn Kurlansky. Illustration: Majbrit Linnebjerg.

Vi kombinerer også fotografi og data. Billeder af laboratoriernes dagligdags rekvisitter (reagensglas) giver dataene et kreativt twist. Foto: Tom Ingvartsen