Visit vikings

– design og udvikling af fælles identitet for de største danske vikingeoplevelser.

Design af logo og en samlet identitet for 14 vikingedestinationer over hele Danmark. Logoet fungerer som et enkelt og tydeligt tegn, inspireret af ordet Viking og af det lodrette palisadeværk omkring en ringborg. Logoet findes i tre varianter: lille, medium og et til store formater og kan applikeres på alt lige fra kuglepenne til udstillingsbannere.

Designguide. Design og udvikling af designguide for Vikingebuen (Visitvikings.dk). En udførlig oversigt over logo og brand og hvordan det visuelt skal bruges. Typografi, farver, placering, brugen af billeder osv. Logoet findes i tre varianter: lille, medium og et til store formater. Ud over selve logomærke og logotype er der designet et oversigtskort over vikingedestinationer i Danmark samt folder, annoncer, plakater, bannere og skrank til historisk udstilling i Øksnerhallen.

Visuel identitet. Det grafiske udtryk er udrullet på mange medier lige fra brevlinie til udstillingsmateriale. Udstillingen er første gang vist i Øksnerhallen på Historiske Dage / 2017.

“Trine har en god forståelse for det udtryk og det design der skal udarbejdes. Hun er nærværende og professionel at arbejde sammen med. En god sparringspartner så resultatet altid blir et kvalitetsprodukt”  Projektansvarlig, Slagelse Kommune Britt Caroline Juul

Folder. Design og udvikling af guide med informationer om de mange vikingeoplevelser der findes i Danmark, samt et oversigtskort over hvor de er beliggende.  Der er udviklet små ikoner som inddeler oplevelserne i tre kategorier; søen, håndværket og krigerliv. “På museerne, vikingeskibe og havnemiljø for fulde sejl, håndværk og handel formidlet af rigtige vikinger og krigerliv på kong Harald Blåtands tid. Følg ruterne og kom på en rejse gennem Danmark tilbage til vikingetiden.”